Holdfény királyság

Címkék: fehér tokaj furmint hárslevelű

2014.11.03. 16:09

Nem csinálok titkot belőle, és nemcsak azért, mert nő vagyok, de egy jól eltalált címkével simán meg lehet venni. (Egyszer legalábbis.)

Eddigi borivásim során ez magyar bornak csak a Sauskának sikerült, nem is egyszer, és nem is bántam meg soha, hogy engedtem a nagyon egyszerű, letisztult, de egyedi és frappáns címkecsalád csábításának. Sőt, azt hittem, ezután minden csak másolat lehet, amíg szó szerint nem ragadt a kezembe a Hold and Holló 2007-es száraz válogatása.

Mert ahogy figyelmetlenül leemeltem a polcról, ki is csúszott a kezemből, és éles reflexekről téve bizonyságot ugyan utána kaptam, de ha nem olyan a címkéje, amilyen, attól még nem sikerül megtartanom, szóval a címke egy műanyag, dombornyomott bugyi tulajdonképpen, a kétségkívül ötletes (bár gondolom drága) megoldás gyakorlati használatára egy csomó érv eszembe jut hirtelen.

De persze én voltam lemaradva, néhány éve már nagyot durrant a dolog dizájnfronton. Célközönségnek sem annyira a magyarul beszélő borivó lett belőve, ellenben árban nem annyira veszélyes képzésről beszélhetünk. Aztán ott van (volt) még az ígéret, Berecz Stéphanie neve, 2012-ig legalábbis ő látta el a borászati teendőket a cégnél.

Bár nem tehetek róla, hogy a gyanakvásomat mire hazaértem csak tovább növelte a tény, hogy nem mind arany, ami fénylik, meg jó bornak is kell a cégér, a rossznak meg még inkább, úristen hány vizuálisan pozitív várakozást ébresztő rongy tételbe futottam már bele.

Szóval mindezeket félretéve bontottam fel a palackot. Enyhe illatok, zárkózottság, pedig még csak meg sem vártam, hogy tisztességesen lehűljön. Tippre furmint és hárslevelű (ami mondjuk majdnem biztosan van egy száraz tokaji házasításban). Ízben kis vajasság, tényleg alvó gyümölcsök, vékonyodó test, citrusok, és alkoholédesség, fűszerek. Túl a csúcson, nem rossz, de nem is marad felejthetetlen. 6 pont érte.

A bejegyzés trackback címe:

https://pannonbor.blog.hu/api/trackback/id/tr446860233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása